Biplan U-2

Biplan U-2
U-2 (Po-2) - bir motorli ikki o‘rinli biplan (parallel tekisliklarda ikki juft qanotga ega samolyot) korpusi (fyuzelyaji) yog‘ochdan. Dum qismiga polotno qoplangan. Stabilizator va dum qanotlari olinadigan (maydoni taxminan 5 kv.m), rezina amortizatorli uch ustunli yig‘ilmaydigan shassi. Rama ham yog‘och detallardan yasalgan. M-11 havo bilan sovitiladigan dvigatel, quvvati - 125 ot kuchi, vint ikki parrakli.
Loyihalash bilan 1923-yilda yosh, ammo allaqachon taniqli konstruktor N.N. Polikarpov shug‘ullangan. 1928-yil mart oyida mashhur sovet uchuvchisi Mixail Gromov sinov parvozlarini o‘tkazdi, unda samolyot ajoyib parvoz fazilatlarini namoyish etdi va 29-martdayoq sinov seriyasiga chiqarildi.
Leningrad zavodida U-2 ni ommaviy ishlab chiqarish boshlandi. Yiliga mingdan ortiq mashina ishlab chiqarilgan bo‘lsa, 1938-yilga kelib 1500 dan oshib ketdi! 1944-yilda N.N. Polikarpovning bevaqt o‘limidan so‘ng samolyot Po-2 deb o‘zgartirildi.
Texnik xususiyatlari :
- Umumiy uzunligi 8 - 170 m.
- Bo‘sh o‘quv nusxasining og‘irligi - 752 kg.
- Parvoz og‘irligi 1012 dan (o‘quv) 1472 gacha (sanitariya modifikatsiyasi).
- Yuqori qanotining kengligi - 11 420 m.
- Quyi - 10 655 m.
- Umumiy maydoni - 35,40 kv.m.
- Benzinli yonilg‘i baki - 125 litr
- Ekipaj - 2 kishi.
- Tezligi - 150 km/soatgacha.
- Qo‘nish maydoni - soatiga 70 km gacha.
- Shift balandligi - 3800 m.
- Yugurib kelish uzunligi 100-150 metr.
- Qo‘nishsiz parvoz masofasi 400 km gacha.